REGULAMIN
1. POSTANOWIENIA OGÓLNE
- Niniejszy regulamin określa zasady dokonywania zakupów w sklepie internetowym „atler.pl” funkcjonującym pod adresem https://www.atler.pl/sklep, prowadzonym przez Atler Spółkę z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w Piastowie, ul. A. Mickiewicza 11, 05-820 Piastów, wpisaną do Rejestru Przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000714886, posiadającą REGON: 369263096 oraz NIP: 5342573109, oraz określa zasady i warunki świadczenia przez Atler Spółkę z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w Piastowie nieodpłatnych usług drogą elektroniczną.
- Pojęcia użyte w regulaminie oznaczają:
- Klient – osoba fizyczna (posiadająca pełną zdolność do czynności prawnych), osoba prawna lub jednostka organizacyjna niebędąca osobą prawną, której ustawa przyznaje zdolność prawną, która dokonała lub zamierza dokonać zakupu w sklepie internetowym „atler.pl”;
- Sprzedawca – Atler Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w Piastowie, ul. A. Mickiewicza 11, 05-820 Piastów, wpisana do Rejestru Przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000714886, posiadająca REGON: 369263096 oraz NIP: 5342573109;
- Sklep – sklep internetowy utrzymywany przez Sprzedawcę w domenie https://www.atler.pl/sklep;
- Konsument – w myśl ustawy z dnia 23 kwietnia 1964 r. Kodeks cywilny – Użytkownik, który jako osoba fizyczna dokonuje czynności prawnej niezwiązanej bezpośrednio z jej działalnością gospodarczą lub zawodową. Konsumentem, w rozumieniu niniejszego Regulaminu, są również przedsiębiorcy prowadzący jednoosobową działalność gospodarczą, zawierający umowy niemające charakteru zawodowego wynikającego z przedmiotu wykonywanych przez nich działalności;
- Przedsiębiorca – osoba fizyczna, osoba prawna lub jednostka organizacyjną niebędącą osobą prawną, której ustawa przyznaje zdolność prawną, prowadzącą we własnym imieniu działalność gospodarczą lub zawodową i dokonującą czynności prawnej związaną bezpośrednio z jej działalnością gospodarczą lub zawodową;
- Regulamin – niniejszy dokument wraz ze wszystkimi załącznikami.
- Sprzedawca, za pomocą sieci Internet poprzez Sklep, oferuje sprzedaż towarów w formie fizycznej.
- Szczegółowe informacje o produktach znajdują się na stronie internetowej https://www.atler.pl/sklep, jak również udostępniane są przez Sprzedawcę w drodze wiadomości e-mail oraz telefonicznie.
- Klient może kontaktować się ze Sprzedawcą drogą pocztową na adres ul. Opłotek 42a, 01-940 Warszawa, drogą elektroniczną pod adresem e-mail: biuro@atler.pl, a także telefonicznie pod numerami: +48 789 643 232, +48 501 690 685.
2. WARUNKI KORZYSTANIA Z USŁUG ŚWIADCZONYCH W SKLEPIE
- W celu skorzystania z usług świadczonych w Sklepie, Klient musi spełnić następujące wymagania techniczne:
- posiadać komputer, laptop lub inne urządzenie z dostępem do Internetu,
- posiadać dostęp do poczty elektronicznej,
- korzystać z przeglądarki internetowej (zaleca się korzystanie z najnowszej wersji),
- włączyć w przeglądarce możliwość zapisu plików cookies.
- Sklep internetowy udostępnia usługi elektroniczne w postaci:
- Formularza zamówienia,
- Formularza kontaktowego.
- Za świadczenie ww. usług Sprzedawca nie pobiera żadnych opłat.
- Dokonywanie czynności w Sklepie, w tym w złożenie zamówienia i zawieranie umów, nie wymaga założenia przez Klienta Konta Użytkownika.
- Formularz zamówienia umożliwia złożenie Klientowi dokonywanie zamówień i zakupu produktów widocznych w Sklepie.
- Formularz kontaktowy umożliwiają Klientowi, a także każdemu użytkownikowi Internetu, skontaktowanie się ze Sprzedawcą.
- Sprzedawca dołoży wszelkich starań, by korzystanie ze Sklepu było bezpieczne i nie narażało Klientów ani użytkowników Sklepu na jakiekolwiek zagrożenia. Z uwagi jednak na publiczny charakter sieci Internet, korzystanie z usług świadczonych drogą elektroniczną wiązać może się z zagrożeniem pozyskania i modyfikowania danych Klientów przez osoby nieuprawnione, dlatego Sprzedawca zaleca by Klienci stosowali właściwe środki techniczne, które zminimalizują wskazane zagrożenia. W szczególności Sprzedawca zaleca stosowanie programów antywirusowych i podobnych chroniących tożsamość korzystających z sieci Internet.
- Wszelkie reklamacje związane ze świadczeniem przez Sprzedawcę nieodpłatnych usług elektronicznych Klienci mogą składać zgodnie z procedurą przewidzianą w § 7.
3. SKŁADANIE ZAMÓWIEŃ I ZAWIERANIE UMÓW
- Informacje podane na stronach internetowych Sklepu, w tym informacje o prezentowanych produktach, a w szczególności ich opisy, parametry techniczne i użytkowe oraz ceny, stanowią zaproszenie do złożenia oferty, w rozumieniu art. 66 Kodeksu Cywilnego. Oferty zamieszczone na stronie internetowej nie mają charakteru stanowczej propozycji zawarcia umowy sprzedaży i nie potwierdzają dostępności produktu w magazynie Sprzedawcy.
- Złożenie oferty przez Klienta następuje poprzez formularz zamówienia dostępny w Sklepie.
- Sklep, przed potwierdzeniem zamówienia, przedstawia Klientowi następujące informacje:
– dokładny opisu danego produktu i jego cech,
– łączną cenę zamówionych produktów wraz z podatkami, a także opłatą za transport, dostarczenie oraz podsumowującą łączną kwotę zamówienia z wybraną opcją dostawy,
– dotyczące sposobu i terminu zapłaty.
- Dokonanie zakupu Produktu nie wymaga rejestracji w Sklepie.
- Sklep zobowiązuje dostarczenia rzeczy pozbawionych wad.
- Klient i Sklep związani są ceną Produktu obowiązującą w chwili złożenia zamówienia przez Klienta.
- W celu złożenia zamówienia, Klient wybiera interesujące go produkty w Sklepie poprzez kliknięcie przycisku „Zamów teraz”. Po zakończeniu wybierania produktów, Klient przechodzi do zakładki „Koszyk”, w której wybiera formę płatności. Następnie Klient klika przycisk “Zamawiam”, który przekierowuje Klienta na stronę zawierającą informacje podsumowujące dokonywane zamówienie. Do informacji tych należy m.in.: określenie ilości i rodzaju zamówionych towarów, wskazanie łącznej ceny wraz z podatkami i opłatami, przedstawienie danych Klienta podanych w formularzu zamówienia.
- Klient składa zamówienie po zapoznaniu się z informacjami określonymi w treści Regulaminu sklepu oraz informacjami wskazanymi w ust. 3, które zostaną wyświetlone w postaci elektronicznej w ostatnim etapie wypełniania elektronicznego formularza poprzedzającym wyrażenie woli zawarcia umowy poprzez kliknięcie przycisku „Złóż zamówienie”. Po przeczytaniu zgromadzonych informacji określonych dla danego zamówienia Klienta, Klient wyraża wolę zawarcia umowy poprzez naciśnięcie przycisku „Złóż zamówienie”.
- Po otrzymaniu zamówienia Sprzedawca niezwłocznie prześle do Klienta potwierdzenie o przyjęciu oferty Klienta na zakup danego produktu. Do zawarcia umowy sprzedaży dochodzi z chwilą wspomnianego potwierdzenia. Odmowa przyjęcia oferty może być podyktowana niemożliwością realizacji zamówienia, w szczególności ze względu na niedostępność produktów w magazynie.
- W przypadku niedostępności produktów objętych zamówieniem po zawarciu umowy sprzedaży Klient jest o tym niezwłocznie informowany. Klient decyduje, czy zamówienie ma być zrealizowane częściowo czy w całości anulowane. Niniejszy zapis nie wyłącza uprawnień konsumenta, o których mowa w art. 5431 k.c.
- Sklep może wstrzymać przyjęcie i procesowanie zamówienia w sytuacji podjęcia wątpliwości co do prawdziwości bądź rzetelności wskazanych przez Klienta danych w formularzu rejestracyjnym.
- Umowa zawierana jest pomiędzy Sprzedawcą a Klientem. Na treść umowy składają się łącznie treść Regulaminu oraz treść oferty wybranej przez Klienta.
- Wszystkie ceny podane na stronie Sklepu są cenami brutto (zawierają podatek VAT).
- Ceny przedstawione w sklepie są widoczne w walucie polskiej.
- Po zawarciu umowy sprzedaży Sprzedawca wysyła wiadomość e-mail potwierdzającą złożenie zamówienia do realizacji wraz z danymi dotyczącymi jego realizacji, do których należy m.in.: określenie głównych cech zamówionych towarów, wskazanie łącznej ceny wraz z podatkami i opłatami, przedstawienie danych osobowych Klienta podanych w formularzu zamówienia.
- Utrwalenie, zabezpieczenie i udostępnienie treści zawartej umowy następuje poprzez:
- udostępnienie niniejszego Regulaminu na stronie Sklepu,
- utrwalenie treści umowy w systemie informatycznym Sklepu,
- wysłanie wiadomości, o której mowa w ust. 15 powyżej.
- Złożenie zamówienia w imieniu osoby prawnej lub jednostki organizacyjnej nieposiadającej osobowości prawnej jest równoznaczne ze złożeniem oświadczenia, iż osoba składająca zamówienie jest upoważniona do reprezentowania podmiotu, w imieniu którego zamówienie złożono. Złożenie zamówienia bez stosownego upoważnienia skutkować będzie odpowiedzialnością osoby składającej zamówienie za wszelkie szkody wynikłe z tego faktu.
4. CENY I PROMOCJE
- Na potrzeby niniejszego paragrafu poniższe terminy uzyskują następujące znaczenie:
- Cena – określona w złotych polskich kwota wynagrodzenia brutto (uwzględniająca należne podatki) należnego Sprzedawcy tytułem sprzedaży produktu,
- Najniższa cena – najniższa Cena, która obowiązywała w okresie 30 dni przed wprowadzeniem obniżki Ceny lub która obowiązywała w okresie od dnia rozpoczęcia oferowania tego produktu do sprzedaży do dnia wprowadzenia obniżki (gdy dany produkt jest oferowany do sprzedaży w okresie krótszym niż 30 dni).
- Sprzedawca zastrzega sobie prawo do możliwości zmiany Cen produktów zamieszczonych na stronie Sklepu. Ceny produktów w umowie sprzedaży zawartej z Klientem przed wprowadzeniem zmian pozostają dla Klienta wiążące.
- Najniższą cenę podaje się w każdym przypadku informowania o obniżeniu Ceny, obok informacji o obniżonej Cenie, stosownie do art. 4 ust. 2 i 3 ustawy z dnia 9 maja 2014 r. o informowaniu o cenach towarów i usług (Dz. U. z 2019 r. poz. 178).
- Ceny na stronie internetowej Sklepu zawierają wszelkie należne cła i podatki.
5. TERMINY I SPOSOBY PŁATNOŚCI
- Sprzedawca udostępnia możliwość płatności poprzez zlecenie tradycyjnego przelewu bankowego na konto bankowe Sprzedawcy (przedpłata) podany Klientowi w wiadomości e-mail oraz dostępny na stronie Sprzedawcy.
- Klient jest zobowiązany dokonać zapłaty w terminie do 3 dni roboczych od dnia dokonania otrzymania potwierdzenia przyjęcia oferty (zawarcia umowy sprzedaży).
- W przypadku wystąpienia konieczności zwrotu środków za transakcję dokonaną przez klienta Sprzedawca dokonuje zwrotu na ten sam instrument płatniczy, za pomocą którego Klient dokonał płatności.
6. DOSTARCZENIE ZAMÓWIENIA I WARUNKI KORZYSTANIA Z PRODUKTÓW
- Zamówiony towar jest wysyłany do 3 dni roboczych od zaksięgowania kwoty należnej za produkt w przypadku wyboru płatności z góry.
- Przesyłki wysyłane są za pośrednictwem firmy kurierskiej. Koszt wysyłki to 36,90 zł brutto za każdą paczkę o wadze do 30 kg. Po przekroczeniu limitu wagi naliczana jest kolejna opłata. O kosztach wysyłki Klient jest informowany w podsumowaniu zamówienia przed potwierdzeniem zakupu.
- Sprzedawca umożliwia również wybór opcji odbioru osobistego zamówienia pod adresem ul. Opłotek 42a, 01-940 Warszawa.
- W przypadku zamówienia kilku sztuk towaru, towar co do zasady pakowany jest zbiorczo.
- O wysyłaniu towaru bądź jego dostępności do odbioru osobistego Klient zostanie powiadomiony drogą mailową.
- Sklep udostępnia formularz informacyjny (pouczenie o odstąpieniu od umowy) oraz formularz o odstąpieniu od umowy – formularze stanowią załącznik nr 1 i 2 do niniejszego Regulaminu.
- Na podstawie Rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 17 grudnia 2010 r. w sprawie przesyłania faktur w formie elektronicznej, zasad ich przechowywania oraz trybu udostępniania organowi podatkowemu lub organowi kontroli skarbowej ( Dz.U nr 249 poz. 1661), faktury udostępniane poprzez ich wysyłanie na adres e-mail Klienta.
- Klient akceptuje opisany powyżej sposób przekazywania faktur VAT. Akceptację tą można cofnąć w drodze pisemnego zgłoszenia.
- Konsumentom wraz z Produktem wysyłany jest paragon potwierdzający dokonanie zakupu. Na życzenie Klienta wystawiana jest faktura VAT. Klient zobowiązany jest do podania pełnych danych niezbędnych do prawidłowego wystawienia faktury VAT:
Imię i nazwisko/firmę
Adres zamieszkania/siedziby,
Numer NIP (w przypadku firm),
Numer PESEL (osoby fizyczne),
Numer zamówienia,
Adres korespondencyjny.
7. PRAWO ODSTĄPIENIA OD UMOWY
- Zgodnie z Ustawą z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta (Dz. U. 2014 poz. 827) Klient będący Konsumentem ma prawo do odstąpienia od zawartej umowy bez podania przyczyny w terminie czternastu dni od dnia wydania rzeczy tj. od momentu, w którym Klient wszedł w posiadanie rzeczy lub w którym osoba trzecia inna niż przewoźnik wskazana przez Klienta weszła w posiadanie rzeczy. Do zachowania czternastodniowego terminu, o którym mowa w ust. 1, wystarczające jest wysłanie oświadczenia o odstąpieniu przed jego upływem. Oświadczenie można złożyć na formularzu, którego wzór został zamieszczony pod regulaminem jako jego załącznik oraz zostanie dołączony przez Sklep w wersji papierowej do przesyłki produktu. Korzystanie z przedmiotowego formularza jest fakultatywne.
- Zgodnie z art. 38 ustawy o prawach konsumenta, prawo odstąpienia od umowy zawartej na odległość, zgodnie z ustawą, nie przysługuje Konsumentowi w wypadkach:
– o świadczenie usług, za które konsument jest zobowiązany do zapłaty ceny, jeżeli przedsiębiorca wykonał w pełni usługę za wyraźną i uprzednią zgodą Konsumenta, który został poinformowany przed rozpoczęciem świadczenia, że po spełnieniu świadczenia przez przedsiębiorcę utraci prawo odstąpienia od umowy, i przyjął to do wiadomości;
– w której przedmiotem świadczenia jest towar nieprefabrykowany, wyprodukowany według specyfikacji konsumenta lub służący zaspokojeniu jego zindywidualizowanych potrzeb;
– w której przedmiotem świadczenia są towary, które po dostarczeniu, ze względu na swój charakter, zostają nierozłącznie połączone z innymi rzeczami;
- W przypadku odstąpienia od umowy Klient zobowiązany jest do zwrotu towaru na adres: ul. Opłotek 42a, 01-940 Warszawa lub przekazać go osobie upoważnionej przez Sklep do odbioru niezwłocznie, jednak nie później niż 14 dni od dnia, w który, odstąpił od umowy, chyba że Sklep zaproponował, że sam odbierze rzecz. Odsyłany towar należy zapakować w sposób uniemożliwiający jego uszkodzenie w transporcie.
- W przypadku skorzystania przez Klienta z uprawnienia, o którym mowa w ust. 1, bezpośrednie koszty zwrotu towaru pokrywa Klient.
- W przypadku odstąpienia od niniejszej umowy Klientowi zwracane są wszystkie otrzymane od niego płatności, w tym obejmujące koszty dostarczenia rzeczy (z wyjątkiem dodatkowych kosztów wynikających z wybranego przez Klienta sposobu dostarczenia innego niż najtańszy zwykły sposób dostarczenia oferowany w ramach dostawy towarów dostępny w Sklepie), niezwłocznie, a w każdym przypadku nie później niż 14 dni od dnia, w którym Sklep został poinformowany o decyzji Klienta o wykonaniu prawa odstąpienia od umowy ze Sklepem.
- Zwrotu płatności Sklep dokonuje przy użyciu takiego samego sposobu zapłaty, jakiego użył Klient, chyba, że Klient wyraźnie zgodził się na inny sposób zwrotu, który nie wiążę się dla niego z żadnymi kosztami.
- Sklep może wstrzymać się ze zwrotem płatności do czasu otrzymania zwracanego Towaru (rzeczy) lub do czasu dostarczenia dowodu odesłania tego towaru w związku z odstąpieniem w zależności od tego, które zdarzenie nastąpi wcześniej.
- Jeżeli Klient będący konsumentem wybrał sposób dostarczenia rzeczy (towaru) inny niż najtańszy zwykły sposób dostarczenia oferowany przez przedsiębiorcę, (dotyczy sposobu pierwotnej dostawy do Klienta) przedsiębiorca nie jest zobowiązany do zwrotu Klientowi poniesionych przez niego dodatkowych kosztów.
- Klient odpowiada za zmniejszenie wartości rzeczy wynikające z korzystania z niej w sposób inny niż było to konieczne do stwierdzenia charakteru, cech i sposobu funkcjonowania rzeczy.
8. ODPOWIEDZIALNOŚĆ ZA ZGODNOŚĆ ŚWIADCZENIA Z UMOWĄ
PROCEDURA REKLAMACYJNA
- Sprzedawca obowiązany jest do świadczenia usług i towarów zgodnych z umową. Sprzedawca ma obowiązek dostarczenia towarów bez wad. Klient jest zobowiązany do skontrolowania stanu dostarczonego towaru w obecności kuriera.
- Zasady dotyczące odpowiedzialności Sprzedawcy wobec Konsumenta z tytułu umów zobowiązujących do przeniesienia własności towaru na Konsumenta reguluje Rozdział 5a ustawy z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumentów.
- W zakresie reklamacji Konsument może realizować uprawnienia przyznane mu przez przepisy ustawy z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta, m.in. za brak zgodności towaru z umową sprzedaży.
- Sprzedawca ponosi odpowiedzialność wobec Konsumenta za brak zgodności towaru z umową istniejący w chwili dostarczenia i ujawniony w ciągu dwóch lat od tej chwili, chyba, że termin przydatności towaru do użycia, wskazany przez Sprzedawcę, jest dłuższy. Przed upływem powyższego terminu Konsument może powiadomić Sprzedawcę o stwierdzeniu niezgodności wysyłając stosowną wiadomość za pomocą kontaktu mailowego na adres biuro@atler.pl.
- Sprzedawca potwierdza wpływ reklamacji i wzywa Konsumenta do niezwłocznego dostarczenia towaru niezgodnego z umową do Sprzedawcy, w celu ustosunkowania się do reklamacji.
- W przypadku nieuwzględnienia reklamacji dot. towaru fizycznego, towar zostanie odesłany wraz z opinią co do niezasadności reklamacji.
- Jeżeli Sprzedawca nie ustosunkuje się do reklamacji Konsumenta w terminie 14 dni kalendarzowych od dnia dostarczenia reklamacji, przyjmuje się, że uznał reklamację konsumenta i jego żądanie.
- Klient niebędący Konsumentem może skorzystać z uprawnień przysługujących mu od Sprzedawcy z tytułu rękojmi za wady, na zasadach określonych w art. 556 i n. Kodeksu cywilnego. Sprzedawca jest odpowiedzialny względem Klienta niebędącego Konsumentem, jeżeli sprzedany produkt ma wadę fizyczną lub prawną (rękojmia).
- Sprzedawca odpowiada z tytułu rękojmi, jeżeli wada fizyczna zostanie stwierdzona przed upływem dwóch lat od dnia wydania towaru Klientowi niebędącemu Konsumentem.
- Klient niebędący Konsumentem traci uprawnienia z tytułu rękojmi, jeżeli nie zbadał rzeczy w czasie i w sposób przyjęty przy rzeczach tego rodzaju i nie zawiadomił niezwłocznie Sprzedawcy o wadzie, a w przypadku, gdy wada wyszła na jaw dopiero później – jeżeli nie zawiadomił Sprzedawcy niezwłocznie po jej stwierdzeniu. Z tej przyczyny Klient zobowiązany jest do zbadania stanu dostarczonego produktu w obecności kuriera.
9. POZASĄDOWE SPOSOBY ROZWIĄZYWANIA SPORÓW
- W celu rozwiązania sporu zaistniałego w związku z dokonywaniem zakupów w Sklepie, Klient będący Konsumentem ma możliwość skorzystania z pomocy następujących instytucji przed wytoczeniem sprawy w sądzie powszechnym:
- skorzystanie ze stałego polubownego sądu konsumenckiego, o którym mowa w ustawie z dnia 15 grudnia 2000 r. o Inspekcji Handlowej poprzez złożenie wniosku o rozstrzygnięcie sporu wynikającego z umowy sprzedaży
- zwrócenie się do Wojewódzkiego Inspektora Inspekcji Handlowej z wnioskiem o wszczęcie postępowania mediacyjnego w celu polubownego zakończenia sporu
- zwrócenia się o pomoc do powiatowego lub miejskiego rzecznika konsumentów lub organizacji społecznej, której celem jest ochrona praw konsumentów.
- Szczegółowe informacje o możliwościach skorzystania przez konsumenta z pozasądowych sposobów rozpatrywania sporów oraz dostępności procedur dostępne są w siedzibach oraz na stronach internetowych instytucji takich jak Inspekcja Handlowa, powiatowi (miejscy) rzecznicy konsumentów, organizacji społecznych zajmujących się ochroną praw konsumentów, a także Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów.
- Pod adresem http://ec.europa.eu/consumers/odr dostępna jest platforma internetowego systemu rozstrzygania sporów pomiędzy konsumentami i przedsiębiorcami na szczeblu unijnym (platforma ODR). Platforma ODR stanowi interaktywną i wielojęzyczną stronę internetową z punktem kompleksowej obsługi dla konsumentów i przedsiębiorców dążących do pozasądowego rozstrzygnięcia sporu dotyczącego zobowiązań umownych wynikających z internetowej umowy sprzedaży lub umowy o świadczenie usług.
10. POSTANOWIENIA KOŃCOWE
- Sprzedawca zastrzega sobie prawo do zmiany niniejszego Regulaminu ze względu na zmiany w przepisach obowiązującego prawa lub zmiany w sposobie zawierania i realizacji umów. Zmiany te nie będą miały wpływu na złożone, realizowane lub wykonane zamówienia i umowy.
- W sprawach nieuregulowanych niniejszym Regulaminem zastosowanie znajdują przepisy powszechnie obowiązującego prawa, w szczególności ustawy z dnia 23 kwietnia 1964 r. Kodeks cywilny, ustawy z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta i ustawy z dnia z dnia 4 lutego 1994. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Wszelkie spory wynikające z realizacji umowy zawartej między Sprzedawcą a Klientem niebędącym Konsumentem rozstrzygane będą przez Sąd właściwy ze względu na siedzibę Sprzedawcy.
- Regulamin obowiązuje od dnia 01.01.2025.
- Załącznik do Regulaminu stanowi Polityka Prywatności, dostępna pod adresem https://atler.pl/polityka-prywatnosci/
Załącznik nr 1 – WZÓR FORMULARZA ODSTĄPIENIA OD UMOWY
(formularz ten należy wypełnić i odesłać tylko w przypadku chęci odstąpienia od umowy)
Atler Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w Piastowie, Biuro Handlowe, ul. Opłotek 42a, 01-940 Warszawa Ja/My(*) niniejszym informuję/informujemy(*) o moim/naszym odstąpieniu od umowy sprzedaży następujących towarów(*) umowy dostawy następujących towarów (*)
_____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
Data zawarcia umowy(*)/odbioru(*) _______________________________________________
Imię i nazwisko nabywcy: ______________________________________________________________________________
Nr paragonu/faktury: ___________________________________________________________
Nr zamówienia: ________________________________________________________________
Nr konta do zwrotu należności za towar: ___________________________________________
Podpis konsumenta(-ów) (tylko jeżeli formularz jest przesyłany w wersji papierowej)
______________________________________________________________________________
Data: _____________________________
(*) Niepotrzebne skreślić.
Załącznik nr 2 – POUCZENIE O ODSTĄPIENIU OD UMOWY
Klientowi będącemu Konsumentem przysługuje prawo odstąpienia od umowy.
- W myśl art. 27 ustawy z dnia 30 maja 2014 r. o prawach Konsumenta (Dz.U. z 2014 r. poz. 827 z późn. zm.) każdemu Klientowi będącemu Konsumentem, przysługuje prawo do odstąpienia od umowy zawartej na odległość bez podawania przyczyny. Prawo do odstąpienia od umowy przysługuje w terminie 14 dni kalendarzowych od momentu objęcia towaru w posiadanie przez Klienta lub osobę trzecią przez niego wskazaną inną niż przewoźnik.
- Prawo do odstąpienia od umowy nie przysługuje Klientowi w odniesieniu do umów określonych w art. 38 ustawy z dnia 30 maja 2014 r. o prawach Konsumenta m. in. w sytuacji:
1) o świadczenie usług, gdy przedsiębiorca wykonał w pełni usługę za wyraźną zgodą Konsumenta, który został poinformowany przed rozpoczęciem świadczenia, że po spełnieniu świadczenia przez przedsiębiorcę utraci prawo odstąpienia od umowy;
2) w której cena lub wynagrodzenie zależy od wahań na rynku finansowym, nad którymi przedsiębiorca nie sprawuje kontroli i które mogą wystąpić przed upływem terminu do odstąpienia od umowy;
3) w której przedmiotem świadczenia jest rzecz nieprefabrykowana, wyprodukowana według specyfikacji Konsumenta lub służąca zaspokojeniu jego zindywidualizowanych potrzeb;
4) w której przedmiotem świadczenia jest rzecz ulegająca szybkiemu zepsuciu lub mająca krótki termin przydatności do użycia;
5) w której przedmiotem świadczenia jest rzecz dostarczana w zapieczętowanym opakowaniu, której po otwarciu opakowania nie można zwrócić ze względu na ochronę zdrowia lub ze względów higienicznych, jeżeli opakowanie zostało otwarte po dostarczeniu;
6) w której przedmiotem świadczenia są rzeczy, które po dostarczeniu, ze względu na swój charakter, zostają nierozłącznie połączone z innymi rzeczami.
- Aby skorzystać z prawa odstąpienia od umowy, należy poinformować Sprzedawcę o swojej decyzji o odstąpieniu od umowy w drodze oświadczenia wysłanego drogą pocztową lub drogą elektroniczną na wskazane w Regulaminie adresy do korespondencji.
- Aby złożyć oświadczenie co do odstąpienia od umowy mogą Państwo skorzystać z udostępnianego przez nas wzoru formularza stanowiącego Załącznik nr 1 do Regulaminu. Skorzystanie z wzoru formularza nie jest obowiązkowe i w żaden sposób nie wpływa na samą realizację prawa do odstąpienia od umowy.
- Do zachowania terminu 14 – dniowego wystarczy wysłanie oświadczenia Klienta o odstąpieniu od umowy przed jego upływem.
Skutki odstąpienia od umowy:
- Gdy Klient odstąpi od umowy, umowa jest uważana za niezawartą, a Klient jest zwolniony wówczas z wszelkich zobowiązań. To, co strony świadczyły sobie nawzajem podlega zwrotowi w stanie niezmienionym, chyba że zmiana była konieczna w granicach zwykłego zarządu. Zwrot powinien nastąpić niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni od dnia, w którym Sprzedawca został poinformowany przez Klienta o decyzji w przedmiocie wykonania prawa do odstąpienia od umowy. Sprzedawca zwraca Klientowi wszystkie otrzymane płatności, w tym koszty dostarczenia rzeczy, z wyjątkiem dodatkowych kosztów wynikających z wybranego przez Klienta sposobu dostarczenia innego niż najtańszy zwykły sposób dostarczenia oferowany w Sklepie.
- Sklep może wstrzymać się ze zwrotem płatności do czasu otrzymania od Klienta zwracanego towaru lub do czasu dostarczenia dowodu jego odesłania, w zależności od tego, które ze zdarzeń nastąpi wcześniej.
- Towar powinien być odesłany przez Klienta na podany w Regulaminie adres nie później niż 14 dni od dnia, w którym Sprzedawca został poinformowany o odstąpieniu od umowy.
- Klient zobowiązany jest do poniesienia bezpośrednich kosztów związanych ze zwrotem towaru.